Jak działa algorytm Instagrama, wciąż jest tajemnicą dla wielu użytkowników, którzy korzystają z Instagrama. Chcemy obalić kilka mitów dotyczących Instagrama oraz tego jak działa jego algorytm. Instagram ostatnio dostarczył kilka odpowiedzi, aby wyjaśnić sprawę.
Nawet jeśli wydaje się trywialne dla niektórych, znajomość algorytmu i zrozumienie jego działania ma kluczowe znaczenie. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli chcesz osiągnąć satysfakcjonujące wyniki z działań marketingowych na Instagramie.
Więc… Jak działa algorytm Instagrama NAPRAWDĘ!?
Zobacz jak możesz rozwinąć swój profil: depoint.pl
7 największych mitów na temat jak działa algorytm Instagrama
1. Przełączenie na konto biznesowe spowoduje zmniejszenie zasięgu
Przełączenie na konto biznesowe nie wpłynie na zasięg na Instagramie. Jeśli więc rozważasz przejście z konta osobistego na firmowe, to nie musisz się martwić. Nawet jeśli wielokrotnie przełączasz się między kontem osobistym a firmowym, nie ma to wpływu na zasięg. Dzieje się tak dlatego, że Instagram widzi Twoje działania i zdaje sobie sprawę z tego, co robisz (np. Niektórzy użytkownicy przełączają się z powrotem na konto osobiste, gdy uzyskują niższe wyniki zasięgu z konta firmowego).
Pamiętaj, że jedną z głównych zalet konta biznesowego jest dostęp do statystyk (danych dotyczących kluczowych wskaźników i wydajności). Kolejnym atutem jest to, że możesz wrzucać link w Story, który bezpośrednio przekieruje Twoich obserwatorów na stronę internetową. Dodatkowo dzięki temu, że widzisz statystyki swojego konta możesz wykonywać działania adekwatne do tego, aby je wykorzystać maksymalnie.
Ebook Sekrety Instagrama – 475.000 obserwujących w 3 lata
Już ponad 2000 zadowolonych klientów
Tutaj piszemy o tym jak przełączyć na konto biznesowe
Wniosek: Konta biznesowe i osobiste są traktowane jednakowo i mają tę samą wartość. Twój zasięg nie zmniejszy się tylko dlatego, że przełączyłeś się na profil biznesowy.
2. Algorytm Instagrama nie wie, czy nasze posty są interesujące dla użytkowników
Ten mit nie mógł być bardziej błędny. Instagram wie, co jest interesujące, a co nie. W jaki sposób? Dostrzega i analizuje, jak długo użytkownicy spędzają na treści i czy wchodzą z nią w interakcję, czy nie. Im więcej angażujesz użytkowników Instagram, tym lepiej dla ogólnej wydajności Instagram. I nie chodzi tylko o aktywne zaangażowanie w Twoje posty (lubienie, komentowanie), ale także np. spędzanie czasu na naszym profilu, przewijanie postów, wysyłanie postów poprzez bezpośrednie wiadomości do innych użytkowników, zapisywanie postów itp.
Innym interesującym faktem jest to, jak tworzona jest lista użytkowników, którzy widzieli twoje Story. Jest to problem, który atakuje wielu użytkowników. W przeciwieństwie do tego, w co wierzą ludzie, lista nie opiera się tylko na tym, jak często wchodzimy w interakcje z każdym profilem. Według Instagram najważniejsza jest ilość czasu, jaką inni użytkownicy spędzają na naszym profilu i na konsumowaniu naszych treści. Jednak nie muszą to być użytkownicy, którzy wchodzą w interakcję z nami i naszą treścią (lubią nasze posty, komentują itp.). Mogą to być użytkownicy, którzy obserwują, co robimy, nie chcąc, abyśmy wiedzieli, że są nimi zainteresowani.
Wniosek: Algorytm Instagrama, analizując, ile czasu użytkownicy spędzają na publikowanych przez nas treściach, określa, czy będą one atrakcyjne dla innych użytkowników, czy nie.
Zobacz również: Najpopularniejsze Polskie hashtagi na Insta
3. Powróci chronologiczny porządek na tablicy
To się nie wydarzy. Zgodnie z tym, co stwierdził niedawno Instagram, kolejność chronologiczna nie wróci, zdecydowanie nie w najbliższej przyszłości. Chociaż pojawiły się pogłoski, że użytkownicy będą mogli przełączać się między porządkiem chronologicznym a algorytmem, Instagram zaprzeczył temu, twierdząc, że nie wykonano żadnej pracy w celu przywrócenia porządku chronologicznego.
Wniosek: Kolejność chronologiczna nie wróci do naszych kanałów w najbliższym czasie.
4. Najlepsze posty są takie same dla każdego użytkownika Instagram
To kolejny mit. Wszystko, nawet najlepsze posty w Explore Feed, oparte są na naszych preferencjach i zainteresowaniach. Posty nie są zatem obiektywne, ponieważ dotyczą zachowania każdego użytkownika na Instagramie. To wszystko dlatego, że praca algorytmów Instagrama opiera się na uczeniu maszynowym i sztucznej inteligencji, a nie na stałych wskaźnikach.
Wniosek: najlepsze posty są oparte na preferencjach i zainteresowaniach każdego użytkownika.
5. Usunięcie zawartości nie ma wpływu na działanie algorytmu Instagrama
Nie zalecamy usuwania żadnych treści opublikowanych w Twoim profilu. Czemu?Algorytm Instagram nie lubi, gdy coś nagle znika, po prostu dlatego, że uczy się naszych zachowań. Dlatego tak ważne jest regularne prowadzenie konta na Instagramie. Algorytm po prostu czeka na następne działanie. Przewiduje, że będziesz aktywny, a ta regularność gwarantuje jego stabilność. Jeśli algorytm zauważy nietypową aktywność, zbyt dużą aktywność w krótkim czasie, usunięcie treści itp., Można spodziewać się gorszych wyników, takich jak spadek zasięgu i inne wskaźniki.
Zobacz również: Czy Instagram trzyma usunięte wiadomości
Co zrobić, jeśli z jakiegoś powodu nie chcemy już publikować postów w naszym profilu, ale już wiemy, że ich usunięcie nie jest najlepszym rozwiązaniem? Jest do tego specjalna funkcja i nazywana jest „archiwizacją”. Znajdziesz tę opcję pod każdym postem, obok opcji „usuń”. Archiwizacja jest nie tylko lepsza dla algorytmu, ale także umożliwia nam powrót do tych postów, a nawet ponowne archiwizowanie ich w Twoim profilu.
Wniosek: Zdecydowanie zalecamy, aby nie usuwać żadnego rodzaju treści na Instagramie, ponieważ może to mieć bardzo negatywny wpływ na pracę algorytmu Instagram. Zawsze pamiętaj o opcji „archiwum”.
6. Kupowanie like i obserwatorów to świetny sposób na poprawę ogólnej wydajności Instagrama
To na pewno nie jest prawda i jest to jeden z największych błędów, jakie możesz popełnić. Chociaż wydaje się to oczywiste, dla wielu użytkowników nadal nie jest. Jeśli jesteś szczęśliwy i entuzjastycznie kupujesz like lub obserwatorów, powinieneś przestać. Instagram wie, co robisz i wie, że oszukujesz – wykrywa takie zachowania, a ostatnio był szczególnie mniej tolerancyjny wobec nich. Czemu? Najnowszy kierunek polityki Instagram ma na celu zminimalizowanie i pozbycie się takich działań. Więc teraz musisz być bardzo ostrożny, bardziej niż kiedykolwiek.
Kupowanie like i obserwujących ma jeszcze jedną wadę. Nie mają prawie żadnej wartości, a każda z nich jest tylko tymczasowa i widoczna wyłącznie w liczbach. W szczególności kupujący zwolennicy nie przedstawiają żadnej wartości, jeśli chodzi o zaangażowanie (co, jak wiemy, jest najważniejszym miernikiem ostatnio), ponieważ najczęściej są to tylko fałszywe konta. Ponieważ takie praktyki nie będą miały żadnego pozytywnego wpływu na Twoją obecność na Instagramie, z całego serca zalecamy ich unikanie.
Warto korzystać tylko z zaufanych źródeł, którzy pozyskują REALNYCH OBSERWUJĄCYCH oraz PRAWDZIWY RUCH na Twojego Instagrama, dzięki czemu Twój Instagram jest bezpieczny oraz zdobywa popularność. Jeśli chcesz zapoznać się z ofertą to zapraszamy tutaj.
Wniosek: Jednym z największych błędów, które możesz popełnić, jest kupowanie polubień lub obserwatorów na Instagramie.
Jedynym wyjściem jest skorzystanie z zaufanych firm, którzy robią to w rzetelny i bezpieczny sposób.
7. Algorytm Instagrama ukrywa posty użytkowników
Przez kilka ostatnich miesięcy wielu influencerów (i ich obserwatorów) było rozczarowanych faktem, że ich posty nie były widoczne w kanałach obserwujących. Jednak według przedstawicieli Instagrama ukrywanie postów użytkowników nie ma miejsca. Przewijając kanał, prędzej czy później zobaczysz każdy post.
Jest tylko jedna rzecz do zapamiętania – posty nie są już prezentowane w porządku chronologicznym. Algorytm Instagrama decyduje o kolejności wyświetlania postów od obserwowanych użytkowników. Ta kolejność opiera się na różnych czynnikach.
Pamiętaj tylko, że dla użytkowników Instagrama relacje z rodziną i przyjaciółmi są uważane za ważniejsze niż w przypadku innych użytkowników, np. influencerów lub jakiejś marki. Więc posty od rodziny i przyjaciół są wyświetlane wyżej na stronie głównej.
Wniosek: Instagram nie ukrywa postów użytkowników stronie głównej
Sprawdź co mamy dla Ciebie w naszym sklepie
Ebook Sekrety Instagrama – 475.000 follow w 3 lata
Sekrety TikToka
Sekrety LinkedIn – Jak Zbudować Markę Osobistą
Sekrety Instagram + LinkedIn + TikToka (PAKIET -30%)
Sekrety Instagram Reels
Od A do ZYSKU – Twoja Droga do Pasywnego Dochodu
Prowadzimy działania przez 19 godzin dziennie wybierając specjalnie dla Ciebie dobraną grupę docelową. Dzięki naszej promocji Instagrama oraz automatyzacji nie stracisz nawet minuty w ciągu dnia, a pierwsze efekty zobaczysz już po kilku godzinach promowania Instagrama. Zdobądź popularność oraz rozwiń swojego Instagrama.
Czy Depoint jest dla Ciebie? Jeśli chcesz rozwinąć swoją markę i zacząć zarabiać więcej, to trafiłeś w idealne miejsce! Dzięki promocji Instagrama zdobywamy nowych klientów oraz budujemy profil, a za tym idzie większa rozpoznawalność. Jeśli chcesz uzyskać profesjonalną reklamę na Instagramie – to tylko z nami!
PODSUMOWANIE
7 mitów dotyczących algorytmów instagrama
⇢ W tym artykule przedstawiliśmy 7 mitów dotyczących ALGORYTMÓW INSTAGRAMA oraz tego jak działają:
Po tym artykule powinny zostać rozwiane wątpliwości odnośnie tego jak nie działają algorytmy Instagrama. Smutne jest to, że w dobie XXI wieku, gdzie mamy dostęp do badań, statystyk oraz sami powinniśmy wykazywać się rozumem, to są osoby, które mówią nieprawdę i przekazują ją dalej. Trzeba analizować to co mówią “guru” i przefiltrować przez własne sito, a następnie sprawdzić, aby mieć pewność, że to co zostało nam powiedziane jest prawdą.
Masz pytania na temat Instagrama lub innych sieci społecznościowych? Zapytaj nas w komentarzach lub napisz do nas. Zawsze odpowiemy, jeśli zdołamy!
Chcesz wiedzieć jak działa promowanie na Instagramie? Kliknij tutaj.
Z pewnością Cię zainteresuje:
- Algorytm Instagrama 2024 – Jak działa TERAZ?Algorytm Instagrama przeniósł sposób działania z chronologicznego feedu na algorytm...
- Jak Reklamować się na Instagramie w 2024. Przewodnik krok po kroku po reklamie na Instagramie. Jak tworzyć kampanie dzięki Instagram Ads.Jak reklamować się na Instagramie zachowując przy tym umiarkowany budżet?!...
- 2023 Algorytm Facebooka: Jak Sprawić, By Treści Były WidoczneAlgorytm Facebooka to gorący temat – nie tylko dla specjalistów...