Instagram, Promowanie

Jak wypromować Instagrama za darmo oraz płatnie w 2024. Poznaj tajemnice promowania profilu na Instagramie.

Jak Wypromować Instagrama Za Darmo Oraz Płatnie

Wypromowanie Instagrama nie jest aż takie trudne jakby mogło się wydawać, ale na pewno wymaga mnóstwo cierpliwości oraz wytrwałości. Wyjaśnimy, jak zwiększyć liczbę obserwujących na Instagramie za darmo online. Zaprezentujemy kilka sposobów na początek, które pozwalają na szybki rozwój profilu na Instagramie bez wydawania ani grosza! Pokaże również metody płatne, które sprawią, że promowanie Instagrama będzie zdecydowanie szybsze i łatwiejsze.

📌 SPRAWDŹ: Jak działa algorytm Instagrama

Co zrobić, aby wypromować profil instagrama za darmo?

Ebook Sekrety Instagrama – 475.000 obserwujących w 3 lata

Już ponad 2000 zadowolonych klientów

  1. Upewnij się, że masz konto biznesowe na Instagramie Instagram.
  2. Uzupełnij swój profil.
  3. Obierz konkretną niszę.
  4. Jeśli zastanawiasz gdzie wypromować Instagrama, to zacznij od rodziny i przyjaciół, ale tylko tych, którzy faktycznie mogą Cię wesprzeć.
  5. Promuj na Instagramie urzekające, wysokiej jakości posty. Pamiętaj, aby tutaj nie przesadzić, bo ważniejsza jest częstotliwość niż jakość.
  6. Rozważ repostowanie. Potężne narzędzie, które pozwoliło tysiącom osób wybić profil na Instagramie bez większego pomysłu na kontent.
  7. Jeśli chcesz promować swoje konto na Instagramie, to dawaj dużo wartości swoim obserwatorom. Zasada wzajemności nadal działa i.. jest bardzo skuteczna.

Czytaj dalej, aby zobaczyć rozwinięcie wszystkich tych metod oraz zobacz jak możesz skrócić proces dzięki promowaniu Instagrama za pomocą środków pieniężnych.

📌 SPRAWDŹ: Jak tworzyć opisy na Instagramie, aby angażowały

Promowanie Instagrama Za Darmo

Promowanie Instagrama Za Darmo

1. Upewnij się, że masz konto biznesowe na Instagramie Instagram

Zanim zaczniesz przyciągać więcej osób na swoje konto na Instagramie, upewnij się, że Twoje konto na Instagramie ma profil biznesowy. Jeśli korzystasz z osobistego konta Instagram dla swojej firmy, przejście na konto biznesowe jest w rzeczywistości bardzo łatwe. W prawym dolnym rogu ekranu głównego wybierz ikonę osoby, a następnie kółko w prawym górnym rogu ekranu. Spowoduje to przejście do ekranu „Opcje”, na którym możesz wybrać „Przełącz na profil firmy”.

2. Uzupełnij swój profil

Korzystając z platformy czysto wizualnej, niekompletne profile na Instagramie są wyjątkowo nieatrakcyjne. Aby uzupełnić profil swojej firmy, dołącz przydatne informacje o swojej firmie, użyj wysokiej jakości zdjęcia profilowego i upewnij się, że biografia na Instagramie jest napisana głosem Twojej marki. Dołącz również link do swojej witryny lub wyznaczonej strony docelowej w swoim biografii.

3. Obierz konkretną niszę

Oczywiście pierwsza i podstawowa rzecz, jaką musisz zrobić, to dokładnie przemyśleć niszę, w jakiej chcesz działać. Algorytm Instagrama dobiera nam treści na stronie eksploruj, spośród zbliżonych do tych, które głównie przeglądamy (co nie znaczy obserwujemy – obecnie bardzo dużą rolę pełnią tzw. Impressions, czyli właśnie treści oglądane, nawet jeśli nie podejmujemy z nimi interakcji). Np., jeżeli najczęściej oglądamy konta sportowców, zobaczymy w eksploruj innych sportowców, a jeśli na co dzień głównie przeglądasz treści blogerek modowych, zobaczysz więcej profili z tym związanych, różne marki ubrań itd. Nie musisz nawet być Followersem tych profili, wystarczy po prostu, że z hashtagów lub repostów, lub nawet bezpośrednio z wyszukiwarki, oglądasz posty o określonej tematyce.

4. Zacznij od rodziny i przyjaciół

Ta wskazówka jest szczególnie przydatna dla małych lub lokalnych firm lub tych, którzy dopiero rozpoczynają marketing na Instagramie. Łączenie się z rodziną i przyjaciółmi pomoże Ci zdobyć wstępne zaangażowanie, a oni (miejmy nadzieję) będą bardziej niż szczęśliwi, mogąc promować Twoje konto w swoich social media. Nawet jeśli nie promują bezpośrednio Twojego konta, ich zaangażowanie w Twój profil pojawi się w ich kanale, a ich obserwatorzy mogą Cię w ten sposób odkryć.

5. Publikuj urzekające, wysokiej jakości obrazy

Wiem, to nie jest objawienie wstrząsające ziemią, ale wbrew powszechnemu przekonaniu nie musisz być profesjonalnym fotografem ani mieć drogiego sprzętu, aby tworzyć atrakcyjne i urzekające zdjęcia na Instagramie. Istnieje wiele bezpłatnych narzędzi do edycji zdjęć i filmów dostępnych za pośrednictwem samego Instagrama i innych aplikacji, które pomogą Ci tworzyć przyciągające wzrok i wysokiej jakości obrazy, takie jak Canva lub Layout.

6. Rozważ repostowanie

Nie zrozum mnie źle – repostowanie w żadnym wypadku nie jest obowiązkowe i można absolutnie się bez tego obejść, ale po prostu, zwłaszcza na początku, może być bardzo przydatne i znacznie przyspieszyć rozwój konta. Najważniejsze by pamiętać, że tak naprawdę Instagram wręcz zbudowany jest wokół repostowania i każde konto powinno chcieć zostać repostowane, ponieważ pozwala to dotrzeć do nowych odbiorców, a o to przecież chodzi. Repost jest więc mile widziany, o ile oczywiście przestrzegasz zasad – czyli oznaczasz zawsze konto, które jest twórcą treści. W ten sposób zapewniasz temu kontu dodatkowych odbiorców, mimo że równocześnie „dostarczasz” treść swoim własnym. WIN-WIN.

7. Staraj się dawać dużo wartości swoim obserwatorom

Być może zabrzmi to górnolotnie, ale wierzę, że w dobie scrollowania i odświeżania aplikacji co kilka sekund na nasze zaangażowanie w postaci reakcji zasłużą tylko marki, które dadzą nam konkretną wartość. Zastanów się, co Twoja firma może dać swoim Klientom przez wykorzystanie tej platformy. Tak, każda branża jest w stanie dać jakąś wartość, choć wiadomo, że w każdym przypadku może być ona spersonalizowana do naszego targetu. Dla przykładu magazyn sprawny.marketing daje wartość w postaci codziennych live’ów z newsami. Dzięki temu marketerzy, robiąc prasówkę, nie muszą przekopywać zagranicznych stron i jako pierwsi są informowani o kluczowych zmianach. To właśnie jest konkretna wartość dla odbiorcy.

Pamiętaj, że jeśli chcesz wypromować swój profil na Instagramie, to musisz konsekwentnie i regularnie umieszczać treści na swoim profilu. Musisz zadbać o to, aby twoje konto było cały czas aktywne – warto w tym celu wykorzystać także Instastories. Ilość publikowanych postów powinna być dostosowana do tematyki i działania profilu. Ciężko jednoznacznie określić czy wzbudzimy większe zainteresowanie wrzucając kilka postów dziennie czy raczej w większych odstępach. W tym przypadku należy po prostu przyglądać się, jak reagują odbiorcy i jakie jest ich zaangażowanie. Warto jednak zadbać o to, aby publikować posty o stałych porach i dniach.

Promowanie Instagrama Cena

Zastanawiasz się, ile kosztuje reklama na Instagramie? Na szczęście nie jest droga (znacznie tańsza niż na Facebooku), a dodatkowo jej cena zależy od liczby kliknięć – czyli od tego, jak wielu użytkowników zainteresuje Twoja promocja. Jest to zatem koszt, który ma realną szansę, aby zwrócić się z nawiązką w postaci sprzedanego produktu z Twojego sklepu lub umówionej wizyty w Twoim salonie fryzjerskim czy kosmetycznym.

Instagram to portal mocno ukierunkowany na aspekty wizualne, więc sukces Twojej reklamy mocno zależy od dobrego pomysłu i udanego projektu grafiki. Z tego też powodu niektóre branże na IG sprzedają się lepiej (np. moda, uroda, wnętrza), niektóre nieco gorzej (np. biznes), ale i tak ceny wahają się od 20 do jedynie 50 groszy za kliknięcie w daną reklamę.

Reklama na Instagramie w aktualnościach wyświetla się tak, jak zwykły post osoby, którą obserwujesz. Na pierwszy rzut oka można nawet nie zauważyć, że to reklama – więc internauta z dużym prawdopodobieństwem skupi na niej swoją uwagę tak samo jak na postach opublikowanych przez znajomych.

Jak uruchomić reklamę na Instagramie? Nie musisz nawet korzystać z komputera. Zrobisz to wygodnie w aplikacji Instagram.

  1. Opublikuj na swoim profilu post, który chcesz promować, lub wybierz jeden z tych, które już masz. Wciśnij przycisk „Promuj”.
  2. Wybierz swój cel reklamowy (gdzie chcesz przekierować użytkownika, który kliknie w reklamę).
  3. Ustaw CTA (call to action, czyli hasło zachęcające do kliknięcia) oraz grupę odbiorców. Jeśli decydujesz się na ręczną konfigurację, wybierz lokalizację, zainteresowania oraz wiek i płeć potencjalnych odbiorców. To wszystko pomoże reklamie trafić do tych osób, które mogą być realnie zainteresowane Twoimi produktami lub usługami.
  4. Wybierz czas trwania kampanii oraz budżet, który chcesz przeznaczyć na reklamę. Aby była skuteczna, polecamy Ci zacząć promowanie na Instagramie od minimum 10-20 zł dziennie. Po tym kroku uruchom promocję.

Inne narzędzie do tworzenia reklam na Instagramie to menadżer reklam, który prawdopodobnie już znasz, jeśli masz doświadczenie z ustawianiem reklam na Facebooku. FB i IG to dwa produkty tej samej firmy – więc wspólny panel znacznie ułatwia sprawę ustawiania promocji. Wystarczy, że będziesz podążać za wskazówkami menadżera jak przy reklamie FB, a w sekcji „Umiejscowienia” wybierzesz miejsce, w którym Twoja reklama ma się wyświetlać.

Co ciekawe, promowanie na Instagramie za pośrednictwem menadżera FB nie wymaga, aby Twoja firma miała konto na IG. Niezależnie od tego warto jednak je mieć ze względu na inne korzyści, o których piszemy w tym artykule.

Promowanie Instagrama firmowego na InstaStory

Kolejna możliwość płatnego promowania konta na Instagramie to reklamy w InstaStory, czyli w miejscu, gdzie użytkownicy przeglądają relacje swoich znajomych, dostępne tylko przez 24 godziny od momentu opublikowania. Dużą zaletą tego sposobu jest to, że reklamy w InstaStory da się pominąć, ale nie da się ich przeoczyć. Więc każdy, komu na podstawie targetowania (wybierania grupy odbiorców) zostanie wyświetlona Twoja reklama, będzie miał okazję na szybkie zapoznanie się z jej treścią. Ważne, żeby story było na tyle interesujące, aby zatrzymać internautę na chwilę i zachęcić go do kliknięcia – inaczej szybko zniknie. Po raz kolejny potwierdza się prawda, że Instagram to medium, w którym liczy się przede wszystkim atrakcyjny obraz!

Aby ustawić promowanie na InstaStory, wykonaj poniższe kroki.

  1. Przejdź do menedżera reklam i wybierz opcję „Utwórz”.
  2. Wybierz cel swojej reklamy.
  3. Uzupełnij szczegóły. Na poziomie „Umiejscowienia” wybierz pole „Stories”.
  4. Ustaw swój budżet i harmonogram. Potem postępuj zgodnie ze wskazówkami.
  5. Jako format reklamy wybierz pojedynczy obraz, pojedynczy film lub karuzelę.
  6. Dodaj do reklamy wybrane obrazy, filmy, ankiety oraz pozostałe informacje. Jeśli chcesz, użyj szablonów relacji – bezpłatnego narzędzia do projektowania, które umożliwia przekształcenie dowolnego materiału w pionową animację na potrzeby relacji InstaStories.
  7. Gotowe! Twoja reklama już zaczyna pojawiać się w relacjach wybranych użytkowników Instagrama.

Są to proste, a zarazem trudne etapy do wykonania. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że reklama może się nie zwrócić, więc wydając pieniądze bezpośrednio do Instagrama, bez większego doświadczenia mamy bardzo duże szanse na przepalanie budżetu. Dlatego warto skorzystać z usług profesjonalistów w promowaniu Instagrama oraz wszystkiego co jest związanego z jego promocją np. depoint.pl

Promowanie Instagrama Opinie

Promocja profilu na Instagramie to dużo trudniejszy orzech do zgryzienia, niż w przypadku reklamy fanpage’a na Facebooku.
Obecnie nie możesz utworzyć reklamy z celem “Obserwujący na Instagramie”. Jak więc poradzić sobie z tym problemem i tanio pozyskać wartościowych obserwujących?

Promowanie postów na Instagramie wydaje się najprostszym możliwym sposobem na zdobycie większej ilości polubień pod zdjęciami. A także na przyciągnięcie nowych obserwatorów. W końcu wystarczy kilka kliknięć i potwierdzenie płatności. Jednak czy aby na pewno? Czy warto inwestować w promowanie postów na Instagramie?

Jakie są zalety promowania instagrama?

Można tu wymienić mnóstwo zalet. Przede wszystkim takie kampanie instagramowe są świetnym narzędziem, zarówno dla profilu prywatnego jak i firmowego. Gwarantowani obserwujący, dodatki takie jak audyt profilu, doradztwo jeżeli chodzi o hasztagi – to tylko mała część z tego, co oferujemy.

Kupując insta promowanie z dobrych źródeł możesz być pewny, że Ci się to opłaci. Realne wyniki, zwiększony social proof i dodatki. To wszystko już w pierwszym dniu promocji na Instagramie.

Po kilku tygodniach aktywności profilu widzimy, jakie źródła do tworzenia interakcji (hashtagi/profile/lokalizacje) sprawdzają się dla danej kampanii najlepiej i na podstawie tego dobieramy kolejne, jak najbardziej podobne źródła. Jeżeli zatem na przykład dla kampanii na Instagramie prowadzonej dla blogera kulinarnego więcej obserwujących pozyskujemy z tworzenia aktywności z użytkownikami śledzącymi innych blogerów kulinarnych, aniżeli z tworzenia aktywności z użytkownikami posługującymi się w swoich wpisach hashtagami związanymi z gastronomią – do spisu źródeł dodajemy kolejne profile blogerów kulinarnych, a rezygnujemy z hashtagów. Dzięki temu efektywność kampanii wzrasta.

Na podstawie uzyskiwanych efektów kampanii dopasowujemy również odpowiednie kryteria osób, do których docieramy aktywnością. Mają one na celu odrzucenie użytkowników niespełniających określonych kryteriów. Kryteria użytkowników, od których najczęściej rozpoczynamy pracę to w zależności od preferencji klienta:

  • Użytkownik musi posiadać zdjęcie profilowe
  • Użytkownik musi posiadać minimum 10 wpisów
  • Użytkownik musi być mężczyzną lub kobietą (rezygnujemy z kont firmowych)
  • Użytkownik musi pochodzić z Polski (rezygnujemy z kont, które mają przypisane na profilu imię w języku innym niż polski)
  • Użytkownik musiał opublikować wpis w ciągu ostatnich 3 miesięcy
  • Użytkownik musi obserwować 15-2700 profili i być obserwowanym przez 15-2700 profili
  • Użytkownik musiał otrzymać minimum 100 polubień pod dziesięcioma najnowszymi wpisami
  • Użytkownik nie posiada konta prywatnego
  • Użytkownik nie posiada niepożądanych słów w biogramie

Powyższe kryteria zostają na bieżąco dopasowywane na podstawie uzyskiwanych efektów kampanii oraz preferencji Klienta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *