Instagram, Algorytm, Zasięg

Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie 2023. Poznaj 7 sposobów. Czy Instagram to nadal odpowiednie miejsce do promocji Twojego biznesu?

Jak Zwiekszyc Zasiegi Na Instagramie. Poznaj 7 Sposobow

Aby skutecznie zwiększyć swoje zasięgi na Instagramie musisz tylko wiedzieć, jak ograć nowy algorytm platformy. Poznaj sposoby, aby docierać do nowych odbiorców. Nikt nie ma wątpliwości, że w XXI wieku główną dźwignią marketingu jest Internet – a przede wszystkim różnego rodzaju media społecznościowe. Facebook nadal się trzyma, mimo że z roku na rok traci na popularności, wybija się oczywiście TikTok, a co z Instagramem?

Badania pokazują, że nadal jest to dogodne miejsce do sprzedawania swoich produktów i kreowania marki oraz zdobywania fanów. Jak się jednak tam odnaleźć, skoro wszystko tak szybko się zmienia, i jak pod koniec 2024 roku zdobyć jak największą liczbę obserwujących?

📌 SPRAWDŹ: Jak działa algorytm Instagrama

Ebook Sekrety Instagrama – 475.000 obserwujących w 3 lata

Już ponad 2000 zadowolonych klientów

Co należy poprawić, jeśli chcemy zwiększyć swoje zasięgi na Instagramie i dążymy do zdobycia większej ilości obserwujących?

  1. Zadbaj o wygląd: Przede wszystkim powinniśmy postawić na wygląd naszego profilu. Jak Cię widzą, tak Cię piszą…
  2. Treści i hashtagi: No właśnie – nie zapominajmy, że IG to nie tylko zdjęcia, lecz także tekst pod nimi.
  3. Interakcje z innymi: Algorytm Instagrama analizuje Twoje relacje z innymi użytkownikami.
  4. Czas i regularność: Dodawaj treści regularnie. Nie musisz robić tego codziennie – nikt nie lubi, kiedy ktoś wyskakuje mu z lodówki, choć są i konta o takiej strategii marketingowej, prowadzone np. przez szkoły językowe czy portale edukacyjne.
  5. Instastories: Narzędzie niemal żywcem ściągnięte ze Snapchata, świętujące jednak triumfy wśród użytkowników, którzy poświęcają na nie więcej i więcej czasu.
  6. Instagram Reels (Rolki): jedna z nowych funkcji Instagrama, bardzo podobna do TikToka. To oddzielny kanał publikacji treści, które lądują we własnej zakładce na profilu.
  7. Pokaż siebie – ludzie lubią wiedzieć, kto stoi za marką, którą podziwiają. Nie musisz się dzielić życiem osobistym na profilu firmy – od tego masz swój prywatny, ale warto pokazać „ludzką twarz” swojego biznesu.

📌 SPRAWDŹ: Jak tworzyć opisy na Instagramie, aby angażowały

Co zrobić, aby zwiększyć zasięgi na Instagramie

Trzeba pamiętać, że Instagram nie jest już tylko platformą do zamieszczania zdjęć z wakacji. To coraz częściej wysokiej jakości konta, prowadzone przez specjalistów, publikujące zdjęcia z profesjonalnych sesji zdjęciowych lub obrobione przez specjalistów w programach komputerowych, z ciekawym kontentem i niebanalną grafiką w określonym przez twórcę stylu. To także szereg usług dodatkowych – takich jak Instagram Stories (swojego rodzaju Snapchat na Insta), IGTV, możliwość kręcenia live’ów, najnowsze Instagram Reels czy w końcu wiadomości prywatne. Oprócz samego wrzucania – nawet najlepszych – fotek mamy więc do wyboru cały wachlarz ekstra opcji, z których każda może nam przynieść określone korzyści i przede wszystkim pomóc nam zwiększyć zasięg konta. Ale jak się do tego zabrać?

Jak Postrzega Ciebie Algorytm Instagrama (1)

Oto jak algorytm Instagrama układa w rankingu i nadaje priorytet treściom w Twoim newsfeedzie. Działa to jednak inaczej w przypadku IGTV i Stories. Przyjrzyjmy się, jak algorytm pracuje dla każdej z tych opcji.

Jak zwiększyć zasięgi na IG

  1. Wygląd: Przede wszystkim powinniśmy postawić na wygląd naszego profilu. Jeśli zależy nam na zbudowaniu szerokiej grupy odbiorców, to raczej nie powinniśmy wrzucać do feedu zdjęć zrobionych na imprezie komórką (choć oczywiście nic się nie stanie, jeśli takie dodamy – wszystko zależy od sposobu prowadzenia profilu!). Zadbajmy o jakość zdjęć, ich obróbkę i wydźwięk. Modne jest tworzenie całego profilu w określonym stylu lub kolorze. Jeśli prowadzimy np. małą restaurację, treści rozrywkowe, pokazujące posiłki, możemy przeplatać z karuzelami o wydźwięku bardziej edukacyjnym, chociażby z przepisami na obiad.
  1. Treści i hashtagi: No właśnie – nie zapominajmy, że IG to nie tylko zdjęcia, lecz także tekst pod nimi. Wcale nie jest on mało istotny – dłuższy tekst, z odpowiednim call to action, np. w formie pytania czy prośby o wyrażenie opinii, może zaangażować bardzo dużo osób, przez co konto zyska na popularności. Spraw, by Twoje treści były ciekawe i by aż chciało się je czytać. Możesz wykorzystać do tego chociażby tak zwany UGT – User Generated Content, czyli zamieścić opinię klienta o swoim produkcie albo pokazać, jak porada od kogoś bliskiego pomogła Ci rozwinąć biznes. W Polsce wciąż popularna jest dyskusja o hashtagach. Okazuje się, że na Zachodzie nie są one już takie istotne, a – co ważne – nie są też takie pomocne, gdy bowiem przy każdym poście dodasz #love lub #hobby, które mają po kilkaset miliardów wyników… trudno oczekiwać, że dzięki temu wywindujesz się na szczyt rankingu popularności. Oczywiście nie musisz z nich zupełnie rezygnować – po coś one jednak są. Nie warto jednak dodawać więcej niż 10-14 do zdjęcia, a ponadto dobrze jest też posługiwać się bardziej specjalistycznymi hashtagami, które może i mają mniej wyświetleń, ale za to pozwolą Twojej grupie docelowej dotrzeć wprost do Ciebie.
  1. Interakcje z innymi: Algorytm Instagrama analizuje Twoje relacje z innymi użytkownikami. To znaczy, że sztuczna inteligencja zwraca uwagę na to, które profile obserwujesz, jakie zdjęcia lajkujesz, komu zostawiasz komentarze i z kim wymieniasz wiadomości. Im więcej masz z kimś interakcji, tym częściej ta osoba zobaczy w swoim feedzie Twoje treści – algorytm bowiem uzna, że jesteś dla niej ważny i że ta osoba chce widzieć, co dodajesz. Dlatego też postaraj się być widocznym na kontach innych – zostawiaj serduszka pod zdjęciami, komentuj posty, oznaczaj odbiorców w swoich treściach, odpowiadaj na pytania, angażuj się w posty innych. Możesz też raz na jakiś czas zorganizować konkurs z nagrodami lub – jeśli prowadzisz sprzedaż – nawiązać współpracę, choćby barterową, z jakimś większym profilem lub influencerem (pamiętaj, że ci lokalni cieszą się zazwyczaj o wiele większym zaufaniem przeglądających). Przyniesie to korzyści obu stronom! Relacje z innymi to najcenniejszy kapitał, jaki możesz zgromadzić – w końcu to oni ciągną Twoje wyniki w górę.
  2. Czas i regularność: Dodawaj treści regularnie. Nie musisz robić tego codziennie – nikt nie lubi, kiedy ktoś wyskakuje mu z lodówki, choć są i konta o takiej strategii marketingowej, prowadzone np. przez szkoły językowe czy portale edukacyjne. Nie licz jednak, że jeśli wrzucisz jedną fotkę na miesiąc, to uplasujesz się wysoko w zakładce Explore. Komunikacja z odbiorcami musi być płynna, nie „skokowa” – nikogo nie zainteresuje, jeśli dodasz posty w środku nocy lub jeśli przez tydzień będzie czekać na Twoją odpowiedź odnośnie do produktu. W statystykach strony możesz zobaczyć, jaki czas jest dla Ciebie najlepszy na publikację postów i kiedy Twoi odbiorcy są najbardziej aktywni. Dobrze jest przeznaczyć dzień czy dwa co jakiś czas na zaplanowanie harmonogramu publikacji w swoich social mediach – pomoże Ci to stworzyć spójną wizję konta, uporządkować treści i przygotować je w taki sposób, aby przyciągały one uwagę. Oczywiście raz na jakiś czas możesz wrzucić coś „na szybko”, ale do tego mogą służyć…
  3. Instastories: Narzędzie niemal żywcem ściągnięte ze Snapchata, świętujące jednak triumfy wśród użytkowników, którzy poświęcają na nie więcej i więcej czasu. Znikające po 24 godzinach króciutkie treści mają wielką moc: jeśli zamieszczasz je w przemyślany sposób, nie zanudzasz tam odbiorców dziwnymi opowieściami, korzystasz z naklejek, muzyki, pytasz followersów o zdanie, tworzysz ankiety, zostawiasz okienko na DM, to mogą one zainteresować naprawdę pokaźne grono osób. Dobrze jest wrzucić na stories informację o tym, że na profilu pojawiło się nowe zdjęcie lub zajawkę z konferencji, którą właśnie organizujesz. Pochwal się tam swoją działalnością, a na pewno Twoi odbiorcy to docenią!
  4. Instagram Reels (Rolki): jedna z nowych funkcji Instagrama, bardzo podobna do TikToka. To oddzielny kanał publikacji treści, które lądują we własnej zakładce na profilu. Dzięki Reels możesz nagrywać krótkie filmiki i – tak jak na TikToku – zmieniać je, przeciągając do góry palcem po ekranie. Wideo nagrane przez Rolki może pojawić się w Explore, dzięki czemu być może obejrzą je osoby, które jeszcze nie obserwują Twojego konta – ale dzięki śmiesznemu, pomysłowemu Reels mogą z Tobą zostać na dłużej. Możesz dodawać filtry, muzykę, przyspieszyć tempo wideo lub połączyć je z innym. Rolki wyświetlają się w kilku miejscach na Explore Page, dlatego masz naprawdę niepowtarzalną szansę, by tam zaistnieć – zacznij korzystać z tej funkcji i przedstawiać tam swoje treści, póki jest ona dość świeża i niewyeksploatowana.
  5. Pokaż siebie – ludzie lubią wiedzieć, kto stoi za marką, którą podziwiają. Nie musisz się dzielić życiem osobistym na profilu firmy – od tego masz swój prywatny, ale warto pokazać „ludzką twarz” swojego biznesu. Możesz zrobić zdjęcie swojej załodze albo nagrać Stories o tym, jak przygotowujecie wydarzenia lub usługi. Takie urozmaicenie feedu z pewnością przysporzy Ci obserwatorów, którzy będą wiedzieli, komu mogą zaufać. Zmniejszy to też dystans między Tobą a klientem.

Dlaczego ludzie nie widzą już Twoich postów tak często jak wcześniej

Cóż, odpowiedź jest prosta: jest nas tam już zbyt wielu. Nie, nie oznacza to, że masz odradzać znajomemu założenie profilu na IG – a jedynie to, że przy coraz większej liczbie kont coraz trudniej jest stworzyć taki content, aby rzeczywiście przykuwał on uwagę i wyróżniał się na tle innych. Przy najszczerszych chęciach kolejna różowa, „instagramowa” kawiarnia będzie miała trudne początki w marketingu, nawet jeśli serwują tam najlepsze truskawkowe latte na świecie. Z tego też powodu Instagram – a w sumie jego algorytm – musi wybierać, jakie treści będą dla nas (oczywiście według niego) najciekawsze. Im więcej kont obserwujemy, tym trudniej obejrzeć nam wszystkie opublikowane treści – dlatego też zobaczymy jedynie jakiś ułamek z nich, który wyda się najbardziej interesujący dla systemu.

Zobacz Również: Jak stwierdzić, kto NAJCZĘŚCIEJ ogląda Twojego Instagrama

Instagram nie robi tego przypadkowo. Jeśli regularnie przeglądasz posty na jakiś temat – na przykład „makijaż glamour”, nie zdziw się, jeśli po wejściu w zakładkę Explore zobaczysz proponowane zdjęcia najróżniejszych eleganckich make-upów. Algorytm ustala bowiem na podstawie Twoich wcześniejszych wyszukiwań, zainteresowań i interakcji z innymi kontami, co może być dla Ciebie interesujące. Nie oznacza to, że nie wyświetli Ci się nic innego – ale prawdopodobnie będzie to o wiele niżej na stronie niż to, co regularnie przeglądasz. Ponadto, jeśli najczęściej oglądasz filmiki, Explore podsunie Ci w polecanych postach więcej krótkich wideo niż zdjęć.

Oprócz tego należy pamiętać, że najnowsze posty w feedzie są wyświetlane wyżej od tych starszych. Ważna jest też regularność – jeśli rzadko korzystamy z aplikacji, to zobaczymy w feedzie i Explore mniej dopasowanych do naszych zainteresowań treści, gdyż algorytm zwyczajnie „nie ma z czego obliczyć”, co nas zaciekawi.

Algorytm Instagrama jest oparty na inteligencji maszynowej, która ciągle uczy się nowych rozwiązań i możliwe, że jeszcze nie raz nas zaskoczy. Nie wiemy o nim wszystkiego (w końcu twórcy muszą mieć swoje tajemnice), ale jedno wiemy na pewno: o zasięgi trzeba walczyć. I to nie kupując fejkowe lajki, które bardzo szybko wyjdą na jaw i na dłuższą metę nie przyniosą Ci żadnych wymiernych korzyści. Zawsze najcenniejsze są zasięgi organiczne – czyli te zdobyte w normalny, niewymuszony sposób, dzięki ciekawemu contentowi i odpowiedniej strategii.

Dlaczego moje zasięgi na Instagramie spadają? Mam coraz mniej like.

Istnieje kilka powodów, dla których nie dostajesz tylu lajków na Instagramie, ile kiedyś. Może to być coś poza twoją kontrolą, na przykład masowe zbanowanie botów przez Instagrama. Może to być jednak coś, na co masz wpływ, na przykład używanie niewłaściwych hashtagów lub publikowanie w niestałym tempie. Poświęć trochę czasu, aby zastanowić się, jak radzisz sobie ze swoim kontem i czy jest coś, co możesz zrobić, aby je lepiej obsługiwać. Nie wahaj się skontaktować z ekspertami, jeśli potrzebujesz pomocy w zarządzaniu kontem na Instagramie i zdobywaniu jak największej liczby polubień.

 

Czego NIE ROBIĆ, jeśli chcesz zwiększyć zasięgi na IG w 2024

Pod żadnym pozorem nie wykupuj FEJKOWYCH followersów ani lajków. Pewnie, że fajnie mieć z niczego 10000 serduszek pod fotką. Uwierz jednak – na nic się to nie zda, bo to nie takie boty i randomowe konta są Twoją grupą odbiorców, dzięki której coś osiągniesz w biznesie. Oczywiście, możesz skorzystać z opcji reklamy, dzięki której szybciej dotrzesz ze swoimi treściami do docelowych obserwujących. Musisz to jednak robić z wyczuciem – wyłożenie setek na reklamę na IG wcale nie gwarantuje adekwatnej liczby nowych followersów.

Zobacz również: Jak przełączyć na konto biznesowe na Instagramie

Jeśli zastosujesz się do powyższych porad, masz szansę zatrzymać ze sobą swoich obserwujących na dłużej, a ponadto zdobyć grono nowych osób zainteresowanych Twoją działalnością. Nie możemy obiecać, że algorytm wywinduje Cię wtedy na samą górę rankingu – ten bowiem może się zmienić z dnia na dzień – ale z pewnością nasze wskazówki pomogą Ci uczynić swoje konto atrakcyjnym i interesującym dla potencjalnych odbiorców. Powodzenia!

PODSUMOWANIE
Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie

Zdaj sobie sprawę, że Twoja podróż na Instagram nigdy się nie kończy.

Choć może to brzmieć zniechęcająco, Twój profil na Instagramie jest jak Twoja firma – przedsiębiorstwo, które stale się rozwija i rozwija, a jednocześnie tworzy coraz głębsze powiązania ze swoimi zwolennikami. Tworzy społeczność. A zaangażowana społeczność to przyszłość biznesu.

Podsumowując, oto wszystko, co musisz wiedzieć.

  • Dodaj lokalizację do Twojego zdjęcia
  • Dodaj maks. 30 #hasztagów (lepiej mniej, ale bardziej powiązane tematycznie – większa szansa na eksploruj)
  • Unikaj tych samych #hasztagów
  • Selekcjonuj obserwowane Profile i #hasztagi
  • Przełącz się na profil biznesowy
  • Analizuj co działa na Twoim profilu
  • Konsekwentnie dodawaj posty na swoje konto 2-3 razy w tygodniu minimum
  • Publikuj wartościową treść
  • Dodaj tekst alternatywny do obrazów
  • Wykorzystaj lead magnet w BIO, a następnie komunikuj się przy użyciu różnych kanałów z odbiorcami
  • Stosuj podobne kolorystycznie filtry do zdjęć (ujednolić swój profil pod kątem wyglądu)
  • Organizuj konkursy i zbieraj maile
  • Dodaj emotikony do swojego profilu i postów (Według Quintly emotikony mogą zwiększyć do 47,7% więcej interakcji na Instagramie.)
  • UŻYWAJ Instagram Stories
  • Stosuj CTA (call to action) – nie bój się tego.
  • Połącz konto z Pinterestem i dodawaj to samo (darmowy ruch)

Najczęściej zadawane pytania odnośnie promocji na Instagramie > Kliknij tutaj
Produkty Do Promocji Instagrama > Kliknij tutaj
Ebook Sekrety Instagrama – 475.000 follow w 3 lata > Kliknij tutaj

Sprawdź co mamy dla Ciebie.

Prowadzimy działania przez 19 godzin dziennie wybierając specjalnie dla Ciebie dobraną grupę docelową. Dzięki naszej promocji Instagrama oraz automatyzacji nie stracisz nawet minuty w ciągu dnia, a pierwsze efekty zobaczysz już po kilku godzinach promowania Instagrama. Zdobądź popularność oraz rozwiń swojego Instagrama.

Czy depoint jest dla Ciebie? Jeśli chcesz rozwinąć swoją markę i zacząć zarabiać więcej, to trafiłeś w idealne miejsce! Dzięki promocji Instagrama zdobywamy nowych klientów oraz budujemy profil, a za tym idzie większa rozpoznawalność. Jeśli chcesz uzyskać profesjonalną reklamę na Instagramie – to tylko z nami!

Masz pytania? Chętnie rozwiejemy wszelkie wątpliwości.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *