Instagram Search staje się kolejnym wielkim hitem Instagrama i – razem z IG Reels – będzie stanowić najlepszy sposób na niezwykle szybki i całkowicie organiczny rozwój konta na przestrzeni lat. Instagram powoli poprawia możliwości wyszukiwania na platformie. Początkowo można było jedynie wyszukać użytkownika po jego nazwie, następnie po imieniu. Teraz jednak Instagram zbudował ogromną wyszukiwarkę, pozwalającą na znalezienie treści w sposób podobny do Google lub YouTube. Oznacza to, że jako kreator treści – jeśli ogarniesz, jak działa wyszukiwarka – będziesz w stanie rozegrać to na swoją korzyść i zdobyć tysiące wysokojakościowych followersów na tydzień, którzy znajdą Cię dzięki tej opcji. To może pomóc w taki sposób, że publikujesz treść raz, a potem ona przez tygodnie, jeśli nie miesiące, pojawia się w wynikach wyszukiwania, podobnie do tego, jak to się dzieje na blogach lub YouTube. I jak ze wszystkim – jeśli wcześnie rozeznasz się w tym i nauczysz, jak to działa, to będziesz mieć ogromną przewagę nad innymi, która pomoże Ci uzyskać wzrost w wynikach konta i to przez długi czas.
Jak działa wyszukiwarka Instagrama
Na szczęście Instagram właśnie opublikował post na blogu, w którym szczegółowo wyjaśnia tę sprawę. Nie musisz więc tracić lat na zgadywanie – jak miło z ich strony! Nie traćmy już czasu i zagłębmy się w artykuł. Mamy tutaj cały tekst o tym, jak działa Instagram Search. Zaczyna się tym, że IG sortuje i przeszukuje miliony kont i postów, aby pomóc Ci odnaleźć to, co Cię interesuje – od inspiracji na paznokcie przez wystrój wnętrz po przepisy kulinarne.
IG Search to miejsce nowych odkryć i inspiracji.
Ebook Sekrety Instagrama – 475.000 obserwujących w 3 lata
Już ponad 2000 zadowolonych klientów
Po pierwsze jak oceniamy wyniki wyszukiwania. Wyszukiwarka została stworzona, aby pomóc Ci znaleźć konta i tematy, które Cię ciekawią. To różni się od funkcji Reels i Explore, ponieważ to Twój wkład pomaga dowiedzieć się, co IG ma Ci pokazać. To wygodna i kluczowa zmiana, jeśli chodzi o treści pokazywane w Explore Feed – Instagram prawie zgaduje, czym Cię interesuje na podstawie tego, z czym, z jakim feedem miałeś do czynienia. Jeśli polajkowałeś mnóstwo zdjęć związanych z golfem, to po przejściu do Explore zobaczysz treści z tym związane – nawet jeśli nie wpisałeś jeszcze nic w wyszukiwarkę – ponieważ IG pokazuje Ci je na podstawie przewidywań. Oczywiście kiedy wyszukujesz coś, Instagram pokazuje Ci najlepsze wyniki; jego twórcy mówią, że starają się optymalizować rezultaty wyszukiwania w zależności od tego, co jest dla Ciebie najważniejsze – czy jest to bliski przyjaciel, ulubiony twórca, czy pomysł na wegański deser.
Załóżmy, że po zobaczeniu niebieskiego księżyca jesteś zainteresowany znalezieniem zdjęcia przedstawiającego kosmos. Kiedy klikniesz w pasek wyszukiwarki na stronie wyszukiwania, to pierwszą rzeczą, jaką zobaczysz, są Twoje ostatnie wyniki wyszukiwania.
W trakcie wpisywania „kosmos” w pasek IG pokazuje Ci konta audio, czyli audio z Instagram Reels, hashtagi i miejsca, które najbardziej pasują do tekstu, który wpisałeś do wyszukania. W tym przypadku wyświetlą się wyniki pokazujące kosmos i te z hashtagiem „kosmos”, ponieważ zawierają w sobie słowo „kosmos”. Artykuł wskazuje, że oprócz tekstu wpisywanego w wyszukiwarkę IG używa także informacji z Twojego konta, hashtagów i profili, które polubiłeś czy skomentowałeś – inaczej signals – aby uszeregować Twoje wyniki wyszukiwania; jest to więc podobne do wyszukiwarki na Explore. Instagram sprawdzi, w jakim miejscu się zameldowałeś, jakie posty CI się kiedyś podobały, kogo śledzisz, jaki content oglądałeś w przeszłości i potem – na podstawie tego wszystkiego – pokaże odpowiednie rezultaty wyszukiwania. Jeśli więc rzeczywiście czegoś szukam czegoś, wyskoczy mi to w innej kolejności niż wtedy, kiedy szukasz czegoś, o czym algorytm pomyśli, że chcę czy Ty chcesz to zobaczyć.
Zatem pierwszą rzeczą, którą algorytm bierze pod uwagę, jest Twój tekst wpisywany do wyszukiwania. Naturalnie, jeśli szukasz czegoś o piłce nożnej, IG pokaże Ci zdjęcia z nią związane.
Po drugie – Twoja aktywność, w której zawierają się obserwowane przez Ciebie profile, obejrzane posty oraz interakcje, w jakie wszedłeś w przeszłości z innymi kontami. IG pokazuje więc zazwyczaj konta i hashtagi, które śledzisz lub odwiedzasz częściej od innych. To znowu jest jedynie zaletą dla osób, które zebrały większe grono obserwujących, bo większa jest liczba osób, która wchodziła z nimi w interakcję – zatem tacy ludzie mogą pokazywać się wyżej w ich wynikach wyszukiwania. Jeśli więc raz zbudowałeś swoją pozycję profilu wartego followowania, to jest to kolejna zaleta – będziesz wyskakiwać wyżej w wynikach.
Trzecia ważna sprawa – popularność. Jeśli Twoje treści naprawdę angażują, dostają dużo lajków, dużo udostępnień i przynoszą nowych obserwatorów, są szanse, że Twój profil uplasuje się wyżej w wyszukiwarce.
Fajną sprawą w omawianym artykule jest jego kolejna część, która mówi o tym, jak Instagram pomaga Ci pojawiać się w wyszukiwaniach. Kiedy więc Instagram szereguje treści w wyszukiwarce, robi to z punktu widzenia użytkownika, w przeciwieństwie do punktu widzenia twórcy. Jakkolwiek by tego nie nazwać, chodzi o to, że jakby przekręcili swój algorytm i teraz IG będzie Ci pokazywać, jak to zrobić, by się pojawiać w wynikach wyszukiwania. Instagram rozumie więc, że to istotne, czy Twoje konto wyświetla się w wynikach wyszukiwania kiedy przyjaciele lub fani chcą Cię znaleźć. Jak mówi artykuł, IG chce mieć pewność, że inni łatwo mogą wyszukać Twoje zdjęcia i filmy, więc podają Ci kilka najlepszych rozwiąza, które możesz wykorzystać, by zwiększyć szanse na bycie wysoko w wyszukiwarce.
Jak pozycjonować swoje konto na Instagramie
Po pierwsze – używaj odpowiednio dobranej nazwy profilu i linku do niego. Wyniki wyszukiwania są dopasowywane po treści, więc jeśli używasz nazwy użytkownika i nazwy profilu, które odpowiadają interesującej Cię niszy, to pomoże Ci to zwiększyć swoje zasięgi.
Po drugie, istotne jest zamieszczanie ważnych słów kluczowych i lokalizacji w bio. Działa tu ta sama zasada: upewnij się, że Twoje bio zawiera słowa kluczowe co do tego, kim jesteś i o czym jest Twój profil.
Ciekawe, że teraz są one ważne dla wyszukiwarki – wystarczy pomyśleć, że kiedyś dla wyszukiwarki ważna była nazwa Twojego profilu i nazwa użytkownika, ale teraz algorytm IG przeszukuje także Twoje bio i sprawdza, jakich używasz tam słów kluczowych, co tylko podkreśla raz jeszcze, jak ważne jest to, byś wypełnił swoje bio w odpowiedni sposób. Nie pisz oczywiście wszystkich słów kluczowych w punktach.
Gdzie dodawać opis i hashtagi? W komenatrzu? NIE!
Używaj słów kluczowych, hashtagów i podpisów – żeby post był widzialny dla wyszukiwarki, posłuż się słowami kluczowymi i hashtagami w opisie, nie w komentarzach. Jeśli więc chcesz uplasować wysoko swój content w pojedynczym poście, w przeciwieństwie do całego profilu w wyszukiwarce, zamieść słowa kluczowe i hashtagi w opisie, a nie w komentarzach pod zdjęciem. Interesujące, że kiedyś nie było większej różnicy między hashtagami a opisem lub hashtagami i komentarzami, ale teraz IG przyznaje, że dostajesz benefity w postaci bycia znalezionym przez wyszukiwarkę, jeśli dasz hashtagi w opisie. Na tyle, na ile sam wiem, zasięg Twojego contentu w zależności od posiadania hashtagów w opisie i w komentarzu jest dokładnie taki sam, więc równie dobrze możesz je umieścić w opisie, który da Ci ten dodatkowy, opisywany atut.
Zobacz Również: Jak wypromować Instagrama
Bezpieczeństwo podczas pozycjonowania na instagramie
Teraz przejdźmy do środków bezpieczeństwa i prawdopodobnie to będzie ważne, aby szczegółowo to przestudiować i zwrócić na to uwagę, bowiem wiele osób może naruszać różne standardy społeczności, co oznacza, że niezależnie od tego, jak bardzo zoptymalizujesz swoje konto pod wymogi SEO, nie zaistniejesz w wynikach wyszukiwania ani na Explore ani w wyszukiwaniu po hashtagach, jeśli te standardy naruszysz.
Jak poprawnie korzystać z wyszukiwarki Instagrama? Instagram unika pokazywania profili, postów i hashtagów, które naruszają wytyczne portalu. Robi to na kilka sposobów. Przede wszystkim konta, które spamują lub sprzeciwiają się wytycznym mogą pojawiać się niżej w wynikach wyszukiwania i być może będziesz musiał wpisać pełną nazwę użytkownika, by je znaleźć. IG dba także o wyszukiwania co do wrażliwych tematów poprzez dodatkowe środki bezpieczeństwa – tak aby być pewnym, że algorytm nie pokazuje Ci treści które mogą być szkodliwe. Profile, treści i posty naruszające standardy społeczności są całkowicie kasowane przez Instagram, co zapobiega ich pokazywaniu się w wynikach wyszukiwania. Można ustawić bezpieczniejsze wyszukiwanie dzięki funkcjom takim jak wyskakujące okienka informacyjne dla wyszukiwania wrażliwych danych. Te strony zawierają linki do zweryfikowanych zasobów, co ma zapewnić dodatkowe wsparcie. Widać, że jest dużo informacji z tak małego kawałka tekstu.
Jeśli zamieścisz treści niezgodne ze standardami IG, czyli takie, które np. zawierają niewiarygodne oświadczenia zdrowotne, finansowe, przemoc, zbyt dużo treści seksualnych, tutaj mieści się dużo rzeczy i można w sumie rozeznać zdroworozsądkowo, o co chodzi, dużo wulgaryzmów i tak dalej, to nie pojawisz się w wynikach wyszukiwania w ogóle albo nie aż tak wysoko, jak byś mógł. Jeśli spamujesz albo pogwałcasz prawa społeczności portalu, to generalnie nie pojawisz się na szczycie wyszukiwarki, a czasami Twoje konto wyświetli się na szarym końcu przy próbie wyszukania go po Twojej nazwie. To dziwne, widziałem takie sytuacje ostatnio przy mnóstwie profili, które uczestniczyły w viralowych rozdaniach, aby zdobyć dużo followersów. I tak mogą mieć pół miliona obserwujących, ale ponieważ zostali oni zdobyci dzięki spamowi i ponieważ nie wchodzą oni z nimi w realna interakcję, Instagram uznaje te konta za fejkowe i plasuje je na samym dole rankingu wyszukiwania. W takiej sytuacji nawet jeśli ktoś wyszukuje Cię dokładnie po Twojej nazwie użytkownika, to nadal pojawisz mu się w jednym z najgorszych wyników, co niemal nigdy się nie zdarza kontom z 300-400-500-tysiącami fanów. Tak więc ci ludzie, którzy biorą udział w takich akcjach, po prostu niszczą swoje konta. Jeśli tak zrobisz, będziesz niżej w wyszukiwarce i potencjalnie możesz w ogóle zostać usuniętym z wyników wyszukiwania. W artykule napisano też, że konta, które naruszają standardy, będą banowane i wtedy jest jasne, że nie mogą pojawić się one w wyszukiwarce. Musisz się więc upewnić, że na pewno rozumiesz wszystkie standardy społeczności IG i wytyczne.
Jak będzie działała wyszukiwraka Instagrama
To by było na tyle o wyszukiwaniu, przejdźmy do ostatniej części tekstu, która mówi, jak IG planuje jeszcze usprawnić wyszukiwanie. IG Search zostało pierwotnie stworzone, aby pomóc poruszać się po Instagramie. IG zapowiada szybkie wypuszczenie serii poprawek, które mają pomóc w odkrywaniu i tworzeniu inspiracji. Te zmiany sprawią, że wyszukiwanie na Insta będzie czymś więcej niż tylko sposobem na znalezienie konta czy hashtagów.
Algorytm zamierza przejść do pełnej strony wyników wyszukiwania, co pozwoli na jeszcze lepsze dopasowywanie ich do zainteresowań. Obecnie IG koncentruje działania na uzyskanie wyniku wyszukiwania słów kluczowych, po których można szukać odpowiednich treści, po angielsku, ale zamierza w przyszłości dodać support w innych językach. Poprawia się także stopień dogodności wyszukiwania wyników – na przykład przy szukaniu „kosmosu” Twoja wyszukiwarka pokaże Ci zdjęcia i filmy związane z kosmosem. To szczególnie przydatne, jeśli szukamy jakiegoś feedu, a nie mamy na myśli żadnego konkretnego użytkownika czy hashtagu. To prawie jak gdyby IG stworzyło wielką, w pełni przeszukiwalną opcję Explore – wcześniej mieliśmy stronę Explore, która pokazywała takie treści, jakie Instagram uznał za interesujące dla Ciebie, oraz wyszukiwarkę, w której można było szukać profili. Teraz jednak zostały one niemal złączone, można więc nadal szukać profili i nadal można przejść do Explore, gdzie Instagram pokaże na podstawie algorytmu to, co być może Ci się spodoba, ale będziesz mieć również możliwość przeszukiwania Explore ako takiego – będzie można wyszukać daną niszę i zobaczyć z niej najlepsze treści. Wygląda to dokładnie jak strona Explore, jeśli tu spojrzymy – twórcy artykułu wyszukali „kosmos”, przescrollowali na górę wyników i wygląda to jak Explore. Jest to więc nie tylko świetne dla użytkowników – dostajesz lepsze narzędzie i możesz lepiej odkrywać nowe treści – będzie to jednak wspaniałe także dla twórców, ponieważ będą oni mogli tworzyć swoje treści i pojawiać się w wyszukiwanych hashtagach. Ich content może być udostępniany, ludzie mogą linkować ich treści na innych portalach. Ty też możesz teraz pojawić się w rankingu wyszukiwania jak przy SEO, jeśli więc tworzysz świetne treści, to jest to dla Ciebie dodatkowy sposób, aby coraz bardziej i bardziej zwiększać organicznie zasięgi. Jest to też jeden z tych powodów, dla których przepaść między dobrą i świetną treścią jest tak duża – ludzie, którzy mają nieco lepsze treści od innych w swojej dziedzinie, uzyskają wykładniczo lepsze osiągi, ponieważ zawsze będą plasowani na pierwszym miejscu przez wyszukiwarkę przy wszystkich tych nowych opcjach i zagarną większość rynku dla siebie.
Jest to więc po prostu kolejna fajna funkcja, nad którą pracuje Insta – jak czytamy, IG pracuje nad stworzeniem wszystkich funkcji tak, aby pomóc użytkownikom znaleźć ulubione treści. Ciągle udoskonalają narzędzia IG, aby pomóc odkrywać nową rozrywkę i móc dzielić się nimi ze znajomymi.
Sprawdź co mamy dla Ciebie.
Prowadzimy działania przez 19 godzin dziennie wybierając specjalnie dla Ciebie dobraną grupę docelową. Dzięki naszej promocji Instagrama oraz automatyzacji nie stracisz nawet minuty w ciągu dnia, a pierwsze efekty zobaczysz już po kilku godzinach promowania Instagrama. Zdobądź popularność oraz rozwiń swojego Instagrama.
Czy depoint jest dla Ciebie? Jeśli chcesz rozwinąć swoją markę i zacząć zarabiać więcej, to trafiłeś w idealne miejsce! Dzięki promocji Instagrama zdobywamy nowych klientów oraz budujemy profil, a za tym idzie większa rozpoznawalność. Jeśli chcesz uzyskać profesjonalną reklamę na Instagramie – to tylko z nami!
Masz pytania? Chętnie rozwiejemy wszelkie wątpliwości.
PODSUMOWANIE Jak działa wyszukiwanie na Instagramie – Nowy Algorytm IG
⇢ W tym artykule przedstawiliśmy zaawansowane działanie wyszukiwarki na Instagramie oraz sposoby, aby wykorzystać to na swoją korzyść podczas pozycjonowania Instagrama
Podsumowując, oto wszystko, co musisz wiedzieć.
Po pierwsze: Instagram Search zwraca uwagę na nazwy użytkowników, bio, opisy, hashtagi i lokalizacje, należy więc zoptymalizować te pięć elementów, by zmaksymalizować korzystne rezultaty wyszukiwania.
Po drugie: jeśli ktoś już scrollował Twoje treści, pojawisz się wyżej w jego wyszukiwaniach i dlatego też Explore będzie mieć jeszcze większe znaczenie niż do tej pory – będziesz mógł dotrzeć do milionów ludzi, którzy być może nie zaczną Cię od razu obserwować, ale kiedy będą chcieli znaleźć coś z Twojej dziedziny, Twój profil wyskoczy im o wiele wyżej w rezultatach wyszukiwania, bo już widzieli gdzieś Twoje treści.
Po trzecie: jeśli pojawia się duża ilość wyników dla jednego terminu/słowa, Instagram zwróci uwagę na popularność treści i konta, które pojawiają się przy wyszukiwaniu tego terminu, i uporządkuje je. Jeśli więc masz dużo zaangażowanych obserwatorów itd., pojawisz się wyżej w wyszukiwarce i powiększysz swoje grono odbiorców.
Zauważ, proszę, że to dotyczy tylko prawdziwych obserwatorów, jeśli więc bierzesz udział w rozdaniach, łańcuszkach albo kupowaniu fejk followów, jeśli korzystasz z ogromnych grup sztucznego wsparcia, to nie jest to prawdziwe zaangażowanie i nie przyniesie Ci ono żadnych korzyści. Przeciwnie, będzie to działać przeciwko Tobie, bo podpadnie to pod spam i gdy będziesz robić takie rzeczy, zlecisz za to wszystko w dół w wyszukiwarce, nawet jeśli ludzie będą Cię wyszukiwać stricte po nazwie konta. Nie idź więc w te podejrzane działania, ale skup się na kreowaniu ciekawszego contentu, który będzie bardziej odpowiadał Twojej społeczności i będzie się im regularniej wyświetlał.
Po czwarte, trzy rzeczy, które możesz zrobić, aby pokazywać się w wyszukiwaniach, to: dobranie odpowiedniej nazwy użytkownika i profilu, odpowiednie słowa kluczowe i lokalizacje w bio oraz odpowiednie słowa kluczowe i hashtagi w opisach zdjęć, a nie w komentarzu. Pamiętaj: nie możesz wyświetlać się i szukać ani być wyszukiwanym po komentarzach, ale przez opisy już tak.
To już wszystko w tym artykule, mam nadzieję, że pomoże i rzuci nieco światła na zmiany, które nastąpią w Instagramie oraz na to, jak wycisnąć z nich jak najwięcej, by zapunktować w wyszukiwarce.
⇢ Najczęściej zadawane pytania odnośnie promocji na Instagramie > Kliknij tutaj
⇢ Produkty Do Promocji Instagrama > Kliknij tutaj
⇢ Ebook Sekrety Instagrama – 475.000 follow w 3 lata > Kliknij tutaj
Z pewnością Cię zainteresuje:
- Agencja Interaktywna: Twój Przewodnik Po Usługach I KorzyściachAgencja interaktywna, która tłumaczy się na "interaktywna agencja"w języku angielskim,...
- Instagram Reels w 2023: Kompletny przewodnik po wszystkich pytaniach dotyczących ReelsW miarę ewolucji mediów społecznościowych, Instagram Reels stał się popularną...
- 2023 Algorytm Facebooka: Jak Sprawić, By Treści Były WidoczneAlgorytm Facebooka to gorący temat – nie tylko dla specjalistów...